Friday, May 15, 2020

Die Aanspraak van Lewende Wesens deur Ingrid Winterbach

Ek gaan eerlik wees – ek het gesukkel met Ingrid Winterbach’s Die Aanspraak van Lewende Wesens. Dit is die verhaal van twee uiteenlopende soekers – Karl en Maria. Karl is neuroties, die soort van mens wat sy hande die hele tyd was en wie meer as net ’n bietjie paranoïes is. Maria se lewe is op die oog af suksesvol, maar sy is basies ’n alleenloper, net soos Karl.

Al het albei vriende, is daar altyd ’n versperring tussen hulle en ’n outentieke konneksie met ander mense. Beide ken verlies – Karl met die vergaan van sy liefdesverhouding en Maria met die verbrokkeling van haar huwelik en die dood van haar suster. Karl se ontkenningsreis begin met ’n oproep van een Josias Brandt, wie hom aanraai dat Karl se vervreemde broer Iggy diep in die moeilikheid is en Karl moet hom in Kaapstad kom haal. Maria se paadjie loop ook Kaapstad toe, wanneer sy meer probeer uitvind van die omstandighede van haar suster Sofie se dood.

Winterbach se taalgebruik is ruig met simboliek, maar ek voel amper asof die mooi skrywe die tempo van die verhaal gestrengel het. Met die hart is die ’n storie wat te doenig het met die eksistensiële kwessies wat ’n mens beetkry en die feit dat daar omtrent nooit ’n einde is wat al die antwoorde netjies uitlê nie. Soos my ma my aangeraai het toe sy die boek vir my geleen het – dis maar ’n baie eienaardige storie, met fluisteringe van ’n Gotiese skadu.

No comments:

Post a Comment